„Uns ist nur eine Feder des vorbeigeflogenen bunten Vogels in der Hand geblieben“, zeichnet Markus Hafner vom Institut für Antike eine Metapher des deutschen Klassischen Philologen Friedrich Leo (1851–1914) nach. „Denn die Rezeption antiker Werke sehen wir durch eine stark verengte Linse. Es ist das erhalten, was vor allem in den kaiserzeitlichen und spätantiken Schulen weitergegeben und in den Schreibstuben mittelalterlicher Klöster abgeschrieben wurde.“ Damit prägt lediglich ein Schnappschuss das Bild jenes Zeitalters, das sogar heute noch das kulturelle Schaffen beeinflusst: von schulischer Pflichtlektüre über Theater-Repertoire und populäre Streaming-Serien bis zu Online-Projekten, die alte Erzählungen digital weiterschreiben.
Begin of page section:
Page settings:
End of this page section. Go to overview of page sections
Begin of page section:
Search:
Close
End of this page section. Go to overview of page sections
Search
Begin of page section:
Main navigation:
Page navigation:
- University
University
Developing solutions for the world of tomorrow - that is our mission. Our students and our researchers take on the great challenges of society and carry the knowledge out. - Research Profile
Research Profile
Scientific excellence and the courage to break new ground. Research at the University of Graz creates the foundations for making the future worth living. - Studies
Studies
Where is the best place to study? At the University of Graz. In an inspiring atmosphere of learning and research. With about 120 studies to choose from. For your way to the future. - Community
Community
The University of Graz is a hub for international research and brings together scientists and business experts. Moreover, it fosters the exchange and cooperation in study and teaching. - Spotlight
End of this page section. Go to overview of page sections
Begin of page section:
You are here:
End of this page section. Go to overview of page sections
Begin of page section:
Additional information:
End of this page section. Go to overview of page sections
End of this page section. Go to overview of page sections